פדגוגיה חדשנית בסביבה שלי
בחלק משיעורי הלשון אני משתמשת ב"לוח חכם".
לצרכי סיכום, ניתוח משפטים/תרגול, ניתוח ערך במילון ועוד.
השבוע השתתפתי במפגש סינכרוני עם מנהלת ההוראה בלשון של רשת אורט - מפגש ב"נעלי בית" .
קראתי כמה בלוגים בנושא שילוב התקשוב בהוראה/פדגוגיה חדשנית.
הופתעתי לגלות את כמות המידע שיש בנושא.
מסתבר שיש מקומות רבים בהם לומדים את הנושא וכולם כותבים בלוגים על כך. בחרתי באקראי בבלוג של
מירי שבו היא כותבת גם על התכנים שלמדה וגם על התהליך שעברה.
היי.
השבמחקמעניין אותי לשמוע איך התנהל השיעור הסינכרוני בו השתתפת. שיעורים סינכרוניים יכולים לייצג פדגוגיה חדשנית, אולם מנסיוני, חלק נכבד מהם מייצגים פדגוגיה ישנה מאוד, בה יש הרצאה בלבד עם מקום לשאלות, ולא מעבר.
תוכלי להרחיב?
במהלך השיעור היה דיון בשאלות מסוימות מבחינות הבגרות בהן הישגי התלמידים היו נמוכים כמו כן הוצגו הצעות כיצד ניתן לעזור לתלמידים להבין טוב יותר את השאלות כדי להעלות את הישגיהם, הוצעו דרכים להערכת חיבורים, כתיבת משוב חיובי לחיבורים/לכתיבה ועוד.
השבמחקבמפגש נשאלו שאלות ונערך דיון שלא מספיק השתתפו בו (לדעתי,אנשים חוששים לדבר למיקרופון במצב שבו לא רואים אותם...זהו מחסום שצריך להתרגל אליו.)
מבחינתי המפגש היה תורם ומלמד. מפגשים כאלה נערכו כבר מספר פעמים ומבחינתי הלמידה מרחוק נוחה, חסכנית בזמן, בדלק וכו', אולי אין היא חדשנית מספיק אך הנוחות שבה חדשנית...